אימונותרפיה 13.03.2022

טיפול אימונותרפי בסרטן מעי גס MSI-H האם מספיקה שנה של טיפול?

יעילות טיפול במעכבי בקרה חיסונית בחולים עם סרטן מעי גס גרורתי MSI-H תוארה במחקרים KEYNOTE-177 ,CheckMate 142 והטיפול נחשב לסטנדרט. אך מה משך הטיפול המומלץ?

במחקרים הנ"ל תגובה ממושכת נצפתה בקרב חולים עם גידול מעי גס גרורתי MSI-H אשר קיבלו טיפול אימונותרפי למשך שנתיים ולאחר מכן הטיפול הופסק. מחקר פאזה 2 GERCOR NIPICOL בודק האם טיפול של שנה בלבד יעיל.

במחקר זה 57 חולים עם גידול מעי גס גרורתי MSI-H אשר קיבלו טיפול קודם למחלתם (fluoropyrimidines, oxaliplatin, irinotecan, +/- targeted therapies) טופלו בתשלובת nivolumab + ipilimumab למשך שנה. פרוטוקול הטיפול היה:

nivolumab 3 mg/kg + ipilimumab 1 mg/kg every 3 weeks for four cycles, then nivolumab 3 mg/kg every 2 weeks until disease progression or a maximum of 20 cycles (52 weeks)

לחולים אשר סיימו טיפול ומחלתם התקדמה בהמשך הוצע טיפול מחודש ב-nivolumab.

המטרה הראשית של המחקר הייתה שליטה במחלה אחרי 3 חודשים - disease control rate at 12 weeks - אשר הוערכה לפי שיטות RECIST 1.1 and iRECIST.

כמעט מחצית מהחולים קיבלו > 3 קווי טיפול קודמים. ל-18% היתה BRAF V600E mutation.י56% היו סינדרום לינץ'.

שיעור התגובה הכולל עמד על 59.7% ושיעור השליטה במחלה בשבוע 12 היה 86% לפי RECIST ו-87.7% לפי iRECIST. נצפה מקרה יחיד של pseudoprogression.

במעקב חציוני של 34.5 חודשים:

PFS לשנה עמד על 75.4%, וב-70% מהחולים לא נצפתה התקדמות מחלה כעבור 3 שנים של מעקב.

חציון OS טרם הושג, OS לשנה עמד על 84.1%, ו-73.1% ל-3 שנים.

חציון משך התגובה DOR טרם הושג, ובמעקב של 3 שנים 82.2% מהחולים עדיין מגיבים לטיפול.

בקרב 42 חולים אשר היו חופשיים מהתקדמות המחלה אחרי שנה של טיפול וסיימו מעקב לפחות של 3 שנים נצפו התוצאות הבאות:

92.9% ללא התקדמות מחלה בשנתיים.

בקרב 4 חולים המחלה התקדמה (תוך 8-17 חודש מסיום שנת הטיפול), 3 מהם חידשו טיפול ב-Nivolumab. בקרב שניים הושגה תגובה חלקית והם בחיים אחרי 9 ו-14 חודשים. חולה אחד לא הגיב לחידוש הטיפול ונפטר תוך 9 חודשים.

מקור: 

One-year duration of nivolumab plus ipilimumab in patients (pts) with microsatellite instability-high/mismatch repair-deficient (MSI/dMMR) metastatic colorectal cancer (mCRC): Long-term follow-up of the GERCOR NIPICOL phase II study.
Journal of Clinical Oncology 2022 40:4_suppl, 13-13

נושאים קשורים:  אימונותרפיה,  סרטן מעי גס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו