מיגרנה וכאבי ראש בילדים 29.12.2020

טיפול במיגרנה אצל מתבגרים באמצעות נוירומודולציה חשמלית בשליטה מרחוק

במחקר זה נמצא כי מכשיר הנוירומודולציה החשמלית בשליטה מרחוק אשר נבדק עשוי להוות אלטרנטיבה טיפולית יעילה ובטוחה אשר אינה פרמקולוגית לטיפול אקוטי אצל מתבגרים עם מיגרנה

מיגרנה הינה הפרעה נוירולוגית מגבילה נפוצה. הטיפולים האקוטיים למיגרנה אצל מתבגרים קיום הינם לרוב פרמקולוגיים ועשויים להיות בעלי השפעה מוגבלת, לגרום תלופעות לוואי, ולהוביל לשימוש יתר בתרופות.

החוקרים טענו כי קיים צורך אשר טרם הושג בטיפולים יעילים ונסבלים. נוירומודולציה חשמלית בשליטה מרחוק (REN) הינו טיפול אקוטי חדשני לטיפול במיגרנה באמצעות גירוי עצבים פריפריאליים בחלק העליון של הזרוע על מנת לבצע מודולציה של הכאב - מנגנון שיכוך כאב אנדוגני. מכשיר ה-REN של חברת ®Nerivio,יTheranica Bio‐Electronics Ltd מישראל הינו מכשיר מאושר FDA לטיפול אקוטי במיגרנה אצל מתבגרים. מחקר זה העריך את היעילות והבטיחות של REN אצל מתבגרים עם מיגרנה.

מחקר תווית פתוחה זה נערך במספר מרכזים, ונכללו בו מתבגרים בני 12-17 אשר סבלו ממיגרנה. החוקרים אספו נתונים לגבי חומרת כאב, תסמינים נלווים, והגבלה בתפקוד בתחילת הטיפול, לאחר שעתיים ו-24 שעות מהטיפול.

החוקרים הכלילו 60 משתתפים במחקר. הקלה בכאב והיעדר כאב לאחר שעתיים הושגו אצל 71% ו-35% מהמשתתפים, בהתאמה. לאחר שעתיים, 69% מהמשתתפים חוו שיפור ביכולת לתפקד.

החוקרים סיכמו כי מכשיר ה-REN עשוי להוות אלטרנטיבה טיפולית יעילה ובטוחה אשר אינה פרמקולוגית לטיפול אקוטי אצל מתבגרים.

מקור: 

Hershey et. al (2020) The Journal of Head and Face Pain https://doi.org/10.1111/head.14042

נושאים קשורים:  מיגרנה וכאבי ראש בילדים,  נוירומודולציה,  כאב ראש,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו