אנטי PD-1 08.06.2020

משטר טיפולי שש שבועי בפמברוליזומאב בחולי סרטן על בסיס מודל וסימולציות

החוקרים ביצעו סימולציה ליצירת פרופיל זמן-ריכוז באמצעות מודל פרמקוקינטי מבוסס אוכלוסיה של פמברוליזומאב על בסיס נתונים מ-2,993 נבדקים מחמישה ניסויים קליניים

Pembrolizumab (פמברוליזומאב) מאושרת לשימוש בסוגי סרטן מרובים במינון של 200 מ"ג ומינון של 2 מ"ג / ק"ג אחת לשלושה שבועות (Q3W). במחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי  European Journal of Cancer  חוקרים השתמשו בגישה מבוססת מודל כדי להשוות בין חשיפה למינון 400 מ"ג פמברוליזומאב כל 6 שבועות (Q6W) לעומת המשטר המוכר של Q3W.

מינון ה-Q6W נבחר על ידי התאמת רצת החשיפה לתרופה הצפויה להתקבל ע"י יישום משטר טיפולי זה לחשיפה המתקבלת מהמינון המוכר של ה-200 מ"ג ו-2 מ"ג/ק"ג Q3W. החוקרים ביצעו סימולציה ליצירת פרופיל זמן-ריכוז באמצעות מודל פרמקוקינטי מבוסס אוכלוסיה של פמברוליזומאב על בסיס נתונים מ-2,993 נבדקים מחמישה ניסויים קליניים, בהם טופלו סוגי גידולים שונים. הערכת היעילות בוצעה על ידי תחזיות של הריכוז הממוצע של התרופה שיתקבל לאורך מרווח המינון (dosing intervalי(Cavg)) וריכוז מינימלי מתמשך (Cmin) במצב יציב (steady state). מטעמי בטיחות הריכוזים שיושמו היו מתחת למינון הקליני המירבי המוכר (10 מ"ג לק"ג כל שבועיים (Q2W).

תוצאות המחקר זיהו כי למינון ה-Q6W של 400 מ"ג התקבלה חשיפה חזויה (Cavg,ss, geometric mean ∼1% higher) דומה לחשיפה המתקבלת ממינון של 200 מ"ג Q3W. אצל פחות מ-1% מהנבדקים התקבל ריכוז Cmin נמוך יותר (באופן חולף) מזה שנצפה עבור חשיפה למינון 200 מ"ג ושל -2 מ"ג / ק"ג Q3W. למרות הבדלים קלים אלו, המודל הראה כי רמת רוויית היעד (target saturation) של המינונים השונים הייתה דומה. ריכוזי השיא החזויים (Cmax, ss) למינון 400 מ"ג Q6W היו נמוכים משמעותית (∼65%) ממינון ה-10 מ"ג / ק"ג Q2W (המינון המירבי הקליני המותר).

מחברי המאמר מסכמים כי החשיפות הצפויות ממתן טיפול בפמברוליזומאב במינון של 400 מ"ג Q6W הינן דומות לחשיפות המתקבלות במינון 200 מ"ג ו-2 מ"ג / ק"ג Q3W ובהחלט נמצאות מתחת לחשיפות המתקבלות תחת מינון של 10 מ"ג / ק"ג  Q2W. כמו כן, החוקרים מדגישים כי יחסי מנת חשיפה-תגובה (exposure-response) של  פמברוליזומאב, בטווח מינונים של עד פי 5 מהמקובל (2 מ"ג / ק"ג Q3W עד 10 מ"ג Q2W), תומכים בכך שהיעילות והבטיחות הקלינית של טיפול במינון 400 מ"ג Q6W יהיו דומים לאלו המתקבלים במינון 200 מ"ג ו-2 מ"ג / ק"ג לטיפול בסוגי גידולים שונים.

מקור: 

Lala, Mallika, Tommy Ruosi Li, Dinesh P. de Alwis, Vikram Sinha, Kapil Mayawala, Noboru Yamamoto, Lillian L. Siu, Elliot Chartash, Hesham Aboshady, and Lokesh Jain. "A six-weekly dosing schedule for pembrolizumab in patients with cancer based on evaluation using modelling and simulation." European Journal of Cancer 131 (2020): 68-75.

נושאים קשורים:  אנטי PD-1,  מינון,  אימונותרפיה,  פמברוליזומאב,  פרמקוקינטיקה,  pembrolizumab,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו