הודעות 02.03.2021

לזיכרו של דר' יוחאי דוד

פרופ' ווינטראוב כתב לזכרו של דר' יוחאי דוד על פועלו ומורשתו

candle

דר' יוחאי דוד ז"ל
האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה והחברה הישראלית לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן אבלים על לכתו בטרם עת של דר' יוחאי דוד ז"ל.

כל מי שהכיר את דר' יוחאי לא יכול היה שלא להתרשם מרוחב ליבו, נדיבותו ויושרו. אדם שפיו וליבו שווים. דר' יוחאי היה אדם צנוע, נטול יוהרה שמסתכל ומדבר עם כל אחד בגובה העיניים.

דר' יוחאי סיים את למודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב (1986) ולאחר תקופת הסטאז' בבית החולים ע"ש שיבא בתל השומר, התמחה ברפואת נשים במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה (1994-1988). דר' יוחאי השלים את הכשרתו בכירורגיה גינקולוגית במרכז הרפואי ע"ש אדוארד הריוט בליון, צרפת (1999-1998). מאז שנת 2001 שימש כרופא בכיר במחלקת נשים א' של המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. בשנת 2014 מונה למנהל בפועל של היחידה הגינקולוגית, ומשנת 2015 שימש כממלא מקום מנהל המחלקה בפועל עד 2020. דר' יוחאי היה ממונה על תחום רפואת הנשים במחוז דרום של שירותי בריאות לאומית ועבד כרופא נשים בקהילה במרפאות קופ"ח של שירותי בריאות כללית. דר' יוחאי הגיע לדרגת מרצה בכיר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

בנוסף לפעילותו הקלינית, דר' יוחאי היה פעיל בתחומים רבים הן במסגרת המרכז הרפואי והן בפקולטה למדעי הבריאות. כמתמחה, שימש כמתמחה ראשי והיה חבר בוועדה להערכת ההתמחות (1992-1991). דר' יוחאי היה יו"ר הוועדה לאבטחת איכות בבית החולים (1999-1997). היה חבר בוועד הרופאים במרכז הרפואי סורוקה (2003-2000), ובנוסף נבחר להיות חבר וועד ושימש כגזבר של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה ורצפת אגן (2013-2016).

כרופא היה דר' יוחאי סופר מקצועי, עם ראש פתוח ולא מקובע, הוא לא פחד ללמוד ולשנות ולהשתנות. הוא היה כירורג מוכשר ומנוסה ומורה של רבים וטובים. כמנהל היו לדר' יוחאי "כתפיים רחבות", תמיד ידע לתת גב לכל תורן, מתמחה או מומחה. דר' יוחאי ידע לקחת אחריות, הגיע בכל זמן שנדרש והעמיד עצמו בחזית.

דר' יוחאי היה רופא מסור שהתייחס לכל מטופלת ללא משוא פנים וללא הבדל דת, גיל או מוצא. כל מטופלת קיבלה ממנו יחס מכבד ומקצועי. הוא לא חסך מאמצים לתת עוד הסבר, עוד מילת עידוד, עוד נחמה ותקווה.

דר' יוחאי היה דמות ומופת לכולנו. הוא היה איש שיחה נעים והיה עשיר בסיפורים בכל נושא וענין. דר' יוחאי היה איש משפחה, בעל, בן, אח, אבא וסבא מסור שתמיד שם את המשפחה בראש.

חבל על דאבדין ולא משתכחין. יהי זכרו ברוך.

כתב: פרופ' עדי ווינטראוב
בשם: האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה והחברה הישראלית לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
12.03.2021, 11:09

כתבת יפה. אכן רופא טוב ומורה טוב. תמיד נתן גיבוי ותמיד הייתה דלתו פתוחה. נעים לסובבים ולמטופלות. יהיה זכרו ברוך

17.03.2021, 10:43

תודה עדי על המילים. זכיתי להכיר את ד"ר יוחאי במחלקת נשים א' כשטיפלתי במטופלות יחד עם הסטודנטים. שם גיליתי עד כמה הוא היה משמעותי למטופלות ולמנותחות שלו. מעבר ללימוד בביקור בוקר - שבו היה משתף את הסטודנטים בלמידה ובעשיה, למדנו ממנו המון על הגישה למטופלות, על הסבלנות וההכלה שלו אותן. יהי זכרו ברוך.

28.04.2021, 06:27

איש יקר, ישיר , ישר , אוטונטי, המטופלות בראש מעייניו .

05.07.2021, 00:41

זכיתי להכיר את ד"ר דוד יוחאי דרך ניתוח מורכב שעברתי אצלו,לפני היותו רופא היה אוהב ישראל אמיתי עם איכפתיות ואנושיות לא רגילים,תמך ועודד בגובה העיניים לצד המקצועיות שלו.היה שליח נאמן למטופלות.
איש יפה כמוהו איבדנו!ת.נ.צ.ב.ה